Så er det nu – ingen vej tilbage

Jeg sidder her kl sent om aftenen og laver status over min første dag i mit nye liv som min egen bedste ven.
Jeg blev spurgt en dag om jeg var en god ven? JA sagde jeg uden at tænke 2 sekunder over det.. (tænkte indvendig at det da var et mærkeligt spørgsmål..) Men da hun spurgte mig igen, men med ordet ‘min’ i sætningen, altså om jeg var min egen gode/bedste ven, så blev jeg stille.. jaaa.. jooo.. jamen det er jeg helt sikkert! For jeg gør både det og det og det og det.. En masse undskyldninger på hvorfor jeg IKKE skulle være min egen bedste ven fløj ud af munden på mig – og som sætningen blev længere og længere og jeg kunne høre mig selv tale, kunne jeg godt mærke nede i maven at jeg vist sad og løj for mig selv..
Den tanke gik jeg og tyggede på, og valgte også at bruge det som emne i et par coaching sessioner, for simpelthen at finde ind til hvorfor det var så dælens svært at være min egen bedste ven..
De sidste 2 måneder har handlet for mig om at få idenficeret hvordan jeg er en god ven for mig selv, og hvad det er for nogle beslutninger jeg har skulle træffe for at komme nærmere målet.
Det har betydet store forandringer i mit liv, at invitere frygten indenfor, og ikke mindst at lytte til stemmen ‘men egen bedste ven’ inden i mig og anerkende det den fortæller mig.
Det er lige præcis de ændringer, den frygt og tanker og oplevelser, gode som dårlige, jeg vil dele med jer her på min blog.
Velkommen til min blog

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2009. Bogmærk permalinket.

Et svar til Så er det nu – ingen vej tilbage

  1. Jeg glæder mig til at læse med. Det er et meget vigtigt emne:)

    Kh
    Lykke

Skriv et svar

