Forskelligt sted i livet

Jeg var igår til min søsters 40 års fødselsdag.. Super god fest, og en masse sjove og kærlige indslag.. Der blev grinet rigtig meget kan jeg skrive under på. Og min søster som ellers ikke er god til at være festens midtpunkt, hun klarede bare aftenen så godt og var så modig at hun hoppede med i de indslag der krævede det. Er sgu stolt af hende.

Ved introduceringen af alle gæster, vi var 26 mennesker, indså jeg hurtigt at vi kun var 2 singler i rummet. 2 dejlige kvinder vel at mærke! ;0) Ikke at det var forventet at skulle være en dating fest – det gav blot tanker om at ‘være 3 hjul’ til en masse par.
Under middagen kommer jeg til at kigge rundt på alle der er der og pludselig slår det mig –  jeg er DEN ENESTE der ikke har børn i lokalet..!! (Alderen på de deltagende gik vel fra 25-50 år. )
Mange af de deltagende ser jo ikke så ofte hinanden, fordi hverdagen suser forbi, og med børn kræver det ofte lidt ekstra planlægning at mødes. Så den steming der var i rummet var, at nu skulle der dælme snakkes og hygges og debatteres – hvilket jeg med glæde deltog i. Kunne dog hurtigt konstatere at vi er et helt forskelligt sted i livet. Jeg var bare ikke med på deres niveau.

Ofte når venskaber dør lidt ud, er det som oftest fordi vi enten ‘vokser fra’ hinanden, eller fordi vi netop ikke er samme sted i livet. Og det er både en udfordring og en styrke. En udfordring fordi vi ikke altid ved hvordan vi skal navigere på ukendt territorie, og en styrke fordi vi kan lære så utrolig meget af hinanden hvis vi er åbne for det.

Alt i alt er det nogle fantastiske venskaber min søster og hendes mand har og de er uden tvivl mine forbilleder i forhold til at pleje sine relationer – for det er de godt nok 100 meter mestre i. De prioriterer deres venner meget høj og det kunne man bestemt mærke på stemningen igår. Sikke en kærlighedsfyldt oplevelse.

Hurra for venner!! Jeg kunne ihvertfald ikke undvære mine egne.. :0)

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2009. Bogmærk permalinket.

2 svar til Forskelligt sted i livet

  1. camillamoerk siger:

    Jeg håber sådan, at du mener det, jeg tror, du mener, når du siger, at du bare ikke er med på deres niveau. At du mener, du bare endnu ikke er trådt ind i den arena, som de trådte ind i, da de blev forældre – alle din søsters gode venner.
    En overgang havde jeg virkelig svært ved at forstå de mennesker, kvinder i særdeleshed, som vælger ikke at få børn. Syntes de frarøvede sig selv muligheden for det største, der findes. Og ja, syntes egentlig de til evig tid befandt sig på et andet niveau end os andre. Nu er jeg lidt mere nuanceret: får vi ikke børn, fravælger vi helt sikkert nogle oplagte muligheder for udvikling. Men er vi i stadig vækst på andre områder af vores liv, skal udviklingen nok blive lige så interessant uden bleer, småbørnsproblematikker og teenageudfordringer.
    Tror, jeg mener, at nok gives forældre de mest fantastiske muligheder (og nok bliver det virkelig meget svært at forlade en fest, når ungerne endelig bliver passet) og nok befinder de sig på et andet niveau i dén arena. Til gengæld ses det ofte, at udviklingen i de øvrige arenaer sættes ned i fart eller endda i stå for en tid.
    Og du, Miriam, du udvikler dig tydeligvis i rivende fart på en lang række andre områder, mens du venter på lille, buttede Amor og de børn han vil lokke dig til at spytte ud i verden. Så du hæver dig på stadig højere niveauer, indtil du kan træde ind på endnu en arena. Og jeg ved, du nyder det.
    Camilla

Skriv et svar

