Danse smølf og strid coach

Kender du det når man sidder og kigger lidt tilbage på dagen, og tænker den kunne ikke have været gået mere i hver sin retning.. Sådan emne mæssigt tænker jeg.
Jeg startede dagen med at coache de seje ledere hos SONY. En af lederne (kaldet X), er så overvældet af alt for mange opgaver på sin tallerken at X er ret tæt på rødt stress niveau. Inden X kom ind var min plan at rumme alle X’s tanker og frustrationer, men da jeg så X – gik jeg bare i total ‘HOLD NU OP’-mode, og gik direkte efter ‘handling for fred’ – og gav X konkrete værktøjer som X kunne strukturere sin arbejdsdag med, og fik motiveret X til at booke et møde hvor der skal lægges kort på bordet og siges fra. Også løsningsforslag, for ikke kun at komme og pege og sige “her er der en lort der lugter – værsgod den er jeres”. Der kom absolut nogle ord på bordet fra min side, som var ret ærlige og meget direkte, og til sidst i sessionen blev jeg helt bange for rent faktisk at have været for hård. Men det er jo lige præcis det jeg brænder så meget for.. At folk får handlet på de udfordringer der sker omkring dem!! Så ja en smule passioneret kan man vist rolig kalde den indsats i dag.. Mavefornemmelsen bagefter var god – så vælger at stole på at den havde ret.. :0) Jeg er nemlig min egen bedste ven! ;0)

Da jeg var færdig med coachingen skulle jeg hjem og skifte tøj og hen til ‘Dancefit’ i træningscentret.. Vores lærer indviede os i Hip Hop’ens verden, og midt i timen går vi igang med at danne en serie ud af det som vi har lært so far.. Her ser jeg lige pludselig mig selv i spejlet og ser en pige, blå violet farve i ansigtet, der nærmest laver Anne Grethe Bjarup Riis mimik mens hun lever sig ind i dansen… HOLD NU OP jeg fik grineflip.. har da aldrig set mig selv i det lys før.. Specielt kønt var det ikke, men dybt underholdende!! :0) Så derefter valgte jeg at koncentrere mig lidt mere om hvordan det så ud i spejlet (mimik), og håbede inderligt at alle ligesom jeg havde kigget mere på lærerens fødder og arme, end op på ansigterne i min ende af salen.. ;0) 
Om ikke andet kan man nok godt kalde mig danse smølf fra nu af.. Så VILD MED DANS – jeg er absolut klar til næste sæson!! Just come and get me.. :0)

Er du dansesmølf?

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2009. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

