Så englene synger

“Listen to the angels. Coming from every nation. Crying holy holy. The night that Christ was born”.

Det er noget af teksten til en af de mange skønne, fede, fantastiske, oplivende, eftertænksomme sange som Amager Gospel Kor sammen med Seest i aften sang julen igang med.
Jeg havde taget en ven med som aldrig før havde oplevet en gospel koncert, og jeg tænkte lidt inden starten, om han ville synes det var for meget, og måske for helligt.
Midt i vores snak inden koncerten, kommer vi ind på emnet gud/guddommeligt og hvad vi tænker det betyder. For mig er gud eller det guddommelige noget/en del af vores indre. Betydende at når vi ber til gud, så ber vi til den del af os selv…
For nogen vil dette være en tand for hollistisk, og for andre ikke. Intet er mere rigtigt end det andet..
Jeg er klar over at det med religion og tro er et sårbart emne, og jeg vil bestemt ikke gøre mig til herre over hvad der er det rette at tro på.
Siden jeg var 12 år, har jeg ikke været bedste venner med ‘gud’. Det år begik min storebror selvmord og mine forældre blev skilt. Fra det år og frem til idag har jeg mistet lidt for mange familiemedlemmer. Jeg ser dem for mig, bo i en skøn by oppe i himlen, hvor de har det rigtig godt, og hvor der ikke findes ondskab, bekymringer, forhindringer og andre smerte givende fænomener.
Når jeg ber, og det er bestemt ikke ofte, ber jeg til min familie deroppe og beder dem om nærvær og mod. Om de så har en direkte linie til gud eller ej, det er jo ikke til at vide.. ;0)

Men i dag er det den 1. december (meget kold dag!), og JEG ELSKER JULEN! (Jeg har en venindes mor der siger at man ikke kan elske noget der ikke kan elske tilbage – Men jov Anita-mor! Jeg kan godt…) :0)

Jeg elsker kulden, stemningen, duften, smagen, fornemmelsen, forberedelsen, maden, hyggen og alt det der hører til. Og især elsker jeg at det er en tid til at vise kærlighed. Til sine nærmeste.. Og hvem der ellers vil tage imod.. ;0)

Tør du lytte til om englene synger for dig?

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2009. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

