Traditioner..

Se nu nærmer vi os jo altså en tid hvor alle familier har deres traditioner, og deres måde at gøre tingene på.. :0)
Det er der intet i vejen med – kun når en af min traditioner brydes!! ;0) Så er det ikke godt mere..

Jeg har i dag pyntet mit hjem klar til jul (jeg ved godt at jeg er bagud, men i dag var stemningen der..), og mens jeg åbner æsker og kasser for at genfinde alle mine ting, summer mine tanker om den kommende jul.
Det er nemlig første gang nogen sinde at min mor og jeg ikke skal være sammen enten Lille juleaften, eller Juleaften! Og hvorfor så det tænker du sikkert..
Fordi jeg har været nede og spørge min mavefornemmelse hvad den virkelig synes hører julen til.. Og for mig er det:
¤ Min families juledessert
¤ Disneyshow
¤ Kirke
¤ Børn
¤ Alt det øjnene kan spise af ALT der bydes
Alle punkter på nært ét kan ikke gå i opfyldelse hos min mor i år – nemlig børn. Hos min søster og mand og 3 børn afholdes der for 2. år i træk jul hjemme, (Roskilde) og der har jeg sagt ja til at holde jul.
Jeg ved at min mor synes at jeg er tarvelig, og jeg ved også at hun kender mig så godt så hun ved hvor meget juleaften betyder for mig – især med momentet børn omkring mig. ELSKER det.. elsker deres begejstring, deres drømme, deres glæde, deres frustrationer over ikke at må åbne gaverne, og deres hudløs ærlige fremtoning..

Gør det ondt at skuffe min mor – JA! Føles det rigtigt at mærke efter: JA!
Jeg tror ikke at min mor er i tvivl om hvor meget jeg elsker hende, og jeg vælger at stole på at det budskab altid vil være hos hende, om vi holder juleaften sammen eller ej.

Og så skal jeg hjem 1. juledag til mine forældre og så kan vi rigtig julehygge der..
Nu har den vågne læser måske spottet at jeg skriver om min mor først og til sidst skriver forældre. Og ja det er rigtigt set. Min mor er min eneste ‘rigtige’ tilbageværende ‘nære’ slægtning, og hun har været så fantastisk heldig at møde manden i hendes liv, i en alder af 47 år, nemlig min Far-Vagn. De har nu været sammen i 16 år, og derfor betragter jeg Far-Vagn som min far.
Af vores lille kerne familie på 5, mine brødre Jan & Poul, min far Ole og min mor Anni og jeg selv, ja så har vi været forfulgt af ulykker og har mistet mine 2 brødre og min far. Så derfor er kernen nu min mor og jeg, og netop derfor er båndet mellem os nok også noget stærkere og kærligere.

Jeg glæder mig sindsygt meget til jul og alt der hører til, og ja.. nu er mit hjem også klar til julen..
Her er et lille bevis:

Glædelig jul til jer allesammen og jeres jule traditioner.. ;0)

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2009. Bogmærk permalinket.

Et svar til Traditioner..

  1. Stina siger:

    Hej Søde.

    Glæder mig over at du kommer til Jylland.
    Familien i Skjold håber, at du vil komme forbi.

    Vi savner dig – tænk hvis vi kan slås i sne sammen😉

    Glædelig jul

Skriv et svar

