Hvad gemmer du på?

Jeg har de sidste 3 dage været på uddannelse, for at gøre mig til en endnu bedre Master coach. (som er årsagen til at jeg ikke har fået skrevet dagligt – UNDSKYLD!) Og vi har virkelig arbejdet med at bruge alle tangenter på vores indre klaver. Som i ALLE.
For de stille personer var det typisk noget med at larme mere og fylde rummet med krop og stemme. Indtage rummet. For flere af os som kan larme og fylde rummet, var det at træde lidt mere tilbage og vise sårbarhed og ro. Som i mindfullness.
Det har været 3 opløftende dage, og jeg må lige bruge et par linier på at anerkende alle mine master kolleger – HOLD NU OP I SPARKEDE RØV! Der var folk der gav den med fri dans, andre der råbte og larmede, sang opera, og andre igen der var inkompetente og nogle helt stille. Det har været skønt at være kollega og takker alle inderligt for at kunne deltage i de oplevelser og være så frie sammen.

Det har også givet mig mulighed for at øjne endnu flere af mine tangenter, og de skal sættes i brug med det samme.. Glæder mig som et lille barn. Og er der nogen situationer derude nu jeg ikke føler mig klædt på til? Svar: NEJ!!

Prøv at, i ærlighed og ydmyghed, og turde kigge indad og se efter hvilke sider af dig selv som du ikke bruger og ejer? Nogle på grund af frygt, andre på grund af usikkerhed.
Find bare én side af dig. Gerne flere hvis du har lyst, men ihvertfald én. Måske danseren, måske ‘præsidenten’, måske den kloge eller hvad du lige tænker på.
Og brug så 10 minutter på at danne et 2 minutters foredrag til ‘verden’ hvor du bruger den side du har fundet, som udtryksmiddel. Og kun den.. Indholdet er for så vidt fuldstændig ligegyldigt, det er mere oplevelsen af at bruge en side af dig til det. F. eks at hviske en historie eller at danske (uden lyd) din vrede osv. Find de remedier du skal bruge, og gør dig klar.
Hvis du tør vise det til din mand/kone/kæreste eller en ven eller kollega, så hop ud i det. Hvis du tør videofilme det, så hop ud i det. Gør et eller andet der giver dig en følelse af at optræde.
Bagefter stil dig selv så de her spørgsmål:
1. Hvordan var det at bruge den side af dig selv?
2. Kan du integrere den side noget mere i din hverdag?
3. Kan den side endda måske blive en af dine kommende styrker?
4. Hvordan?

Så mit råd lige fra hjertet: Kom ud af skabet! Få alle de gemte sider ud… :0)

Hvad gemmer du på?

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2009. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

