Kan man adopteres som voksen?

Jeg er klar over at det her ikke er et normalt spørgsmål, og jeg er også klar over at jeg for nogen vil være på dybt vand..
Men jeg er lige som blevet klar over at når (om 20 år!!) min mor forlader denne verden, så har jeg pludselig ingen kerne familie mere. Ingen ‘ægte’ søskende, fædre eller mødre eller bedsteforældre af nogen art. Kun mig.
Jeg håber og tror på at min bonus familie som jeg ser som min ‘rigtige’ familie nu, vil fortsætte sådan. Men jeg ved det jo i bund og grund ikke.. Altså jeg mener at så er jeg jo et tillæg til deres familie..
Jeg er ret sikker på at min øvrige familie vil fortsætte med at invitere og se min bonus far som en del af familien, for det er han. Det er helt forkert at tænke på og være sammen med familien uden ham. Helt forkert. Og i virkeligheden tror jeg ikke at de fleste af mine fætre og kusiner nogensinde kan huske andre end min bonus far som værende min far.

Men hvis det nu sker at skellene bliver store mellem os, så er der ikke mange jeg kan læne mig op af og dele og delagtiggøre min hverdag med..

Derfor tænker jeg på om man kan adopteres som voksen? Så nu er det at min onkel og tante, eller min moster og onkel forhåbentligvis i kor råber “Ja”!

Jeg er ret sikker på at tanken er i mit sind fordi jeg ikke selv har skabt en familie endnu….
Så gad vide om man skulle få sig en 5-6 børn hurtigt..? 3 gange tvillinger og så er den prut slået… ;0)
Så ville jeg også slå mine søskende som hver har produceret 3 lækre børn! Hehe..

Tænker at jeg har en super dejlig familie som den er lige nu og her, og lad os fejre og opretholde den i minimum 20 år endnu..!! Hurra for familien Basse og Haaning!

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2009. Bogmærk permalinket.

2 svar til Kan man adopteres som voksen?

  1. Line siger:

    jeg lurer på det samme.. har ikke kontakt med familie pga problemer og ønsker meg en ny… gjerne si fra om du får svar..

  2. miriamhaaning siger:

    Det skal jeg gøre Line :0)

Skriv et svar

