Vær autentisk i alt du gør – tør du?

 3 vise mænd

Jeg lærte af en meget klog kvinde, en måde hvorpå jeg altid kunne træffe autentiske valg og beslutninger. Den vil jeg gerne dele med jer i dag.

Den hedder de 3 vise mænd – kvinder for nogen! ;0)
Du kan åbne filen imens du læser videre, har gjort den lidt julet i dagens anledning..
De 3 vise mænd går i al sin simpelthed ud på at lave en egen intern regel om at fra nu af – lige nu og her – kun at sige ja til de ting hvor alle 3 vise mænd har sagt ‘ja’.
Den 1. vise mand – ‘hovedet’ er vores tanker, vores logik.
Den 2. vise mand – ‘hjertet’ er vores følelse af kærlighed eller varme.
Den 3. vise mand – ‘mavefornemmelsen’ er vores intuition og direkte følelser.

Vi kender sikkert alle sammen, ellers lyver i også om andet, til det med at sige ja til en event eller ting, som vi set i bakspejlet, eller lige bagefter vores ‘ja’, kan mærke at vi ikke havde lyst til. Som i slet ikke!
Og er vi så autentiske? – for mig: nej…

Mange kender godt det der med at ‘hovedet’ siger ja, det lyder da som en god ide. ‘Hjertet’ svarer også ja, for det vil jo gøre den person glad. Men ‘mavefornemmelsen’ siger nej, det har jeg slet ikke lyst til eller overskud til. Det vil tage mere energi end det vil give..

Kan du genkende det med at 2 af de vise mænd siger ja, men et eller andet inden i dig siger nej?

Jeg vil invitere dig til, bare i en uge – indtil juleaften – at udfordre dig selv til at træffe alle dine beslutninger, efter dialog med de 3 vise mænd. Og alle 3 skal sige ja, for at du kan acceptere invitationen eller opgaven.

Tør du? Tør du mærke efter? Tør du lade være?

Rigtig god fornøjelse og hils de 3 vise mænd fra mig! :0)

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2009. Bogmærk permalinket.

Et svar til Vær autentisk i alt du gør – tør du?

  1. Anders siger:

    Jeg lader nu ikke nogen af mine vise mænd få vetoret fordi “Det vil tage mere energi end det vil give” – Ja, det er der jo så meget, der gør – børn, f.eks.?!
    Men det er jo en “investering” – nogle gange (måske meget senere) kan det jo vise sig at give et afkast, som er 1.000-fold min investering for mange år siden.
    Og nogle gange vælger jeg simpelthen “flertalsafgørelser”: Selv om Hoved siger “Nej!” så kan det jo godt være, at det at manne sig op og være social er fedt nok, når først jeg er midt i det – også selvom det var dyrt og efterfølgende gav hovedpine/tømmermænd!
    Men alligevel føler jeg ikke, at jeg som person er mindre autentisk af den grund… 😉

    /A

Skriv et svar

