De vil mig det bedste <3

Jeg har i dag talt med flere af mine venner og bekendte.. Det er der såmænd ikke noget nyt i.. :0)

Det jeg mærker meget kraftigt i denne tid, er hvor meget mine venner vil mig det bedste.. Ikke at de ikke har villet det før overhovedet!! For det har de.. Men jeg tænker at fordi jeg er blevet SÅ MEGET bedre til at vise min sårbarhed til verden, så viser de endnu mere at de er med til at passe på mig..

For jer der kender til Enneagrammet, i ved hvor kraftigt sådan noget føles for en 8’er.. :0) Til jer der ikke kender til Enneagrammet – KAN I SÅ LÆSE OG LÆRE ;0) I kan købe den fantastiske bog ‘Enneagrammets visdom’ her: http://www.saxo.com/dk/item/enneagrammets-visdom-haeftet.aspx

Jeg vil virkelig gerne slå fast at mine venner, bekendte og familie ALTID har villet mig det bedste, forskellen ligger i hvor intenst det føles hos undertegnede, og hvor åben og direkte det udtrykkes imellem os..

Det jeg også mærker er at jeg til tider har lyst til i disse situationer (gammelt mønster), er at slå det hen (hjælpen/støtten) og tænke at det kan jeg da godt selv klare..  Så den dialog der rent faktisk kører i mit hoved er:
“Hvor er du sød, men det er ikke noget problem” – til “Jov måske er jeg ikke god nok til det, og tak fordi du siger det”

Så ja, jeg tager i mod og elsker at der er nogen derude der tænker på mig og vil mig det bedste.. Det er da f…… fantastic! Wuuu huuu!!

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2010. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

