Gammelt venskab

Hmmm…. så sidder jeg her i sofaen – eller rettere ligger – og har i dag haft et tema omkring gamle venskaber. Det ene gamle venskab er min bekymring omkring penge, det andet er rent faktisk et gammelt venskab fra da jeg var yngre..

Min gamle absolut bedste veninde har nemlig fødselsdag i dag.. Og har været inde på hende facebook profil og skrive tillykke til hende. Jeg tænker utrolig ofte på hende, og kan ikke finde ud af om det er det venskab vi havde, som var virkelig tæt,  jeg savner eller om det konkret er hende.. Sagen er at det er MANGE år siden at vi har snakket sammen, og for mig har hun været i tankerne ofte siden da, og hun har været professionel håndboldspiller og har dannet familie, og jeg er jo et helt andet sted i mt liv. Jeg ledte rent faktisk efter hende i 6-7 år, indtil jeg fandt ud af at hun boede i Tyskland og spillede prof håndbold. Har fundet hende, men har ikke kontaktet hende endnu, så faktisk tænker jeg at jeg er hamrende bange for at hun på INGEN måde har tænkt på det vi havde og mig.. Og nu mens jeg skriver det her, og bliver ærlig omkring det, så tror jeg bare at jeg smider den bekymring ud af vinduet, og siger ‘tak fordi du har mindet mig om hende så længe, det har været hyggeligt at mindes noget godt’. Og nu vil jeg fokusere på at tage telefonen og ringe til hende snart. Som i inden februar er gået. Det comitter jeg mig til her i jeres påhør (læsning..) :0)

Det andet gamle venskab er min bekymring for penge.. Den har også været på besøg i dag – heldigvis kun i et par timer, modsat tidligere hvor den kunne leve inden i mig uger af gangen. Den kom lige forbi i dag og sagde ‘hallo – hvad sker der lige for alle de fede ting du gør – og de få penge du får får det!’ Og det budskab tager jeg imod og planlægger nye fede ting jeg vil gøre..
Og ellers så holder jeg troen inde i maven, og holder is i maven – for hvis der er nogen i verden der kan få tingene til at ske – så er det eddermame mig! Så selvfølgelig sker det.. Og snart! :0)

Har du et gammelt venskab du skal have op og vende??

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2010. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

