Utroligt hvad man ligger i en cykel!

Nå.. jeg har jo lige haft fødselsdag og ønskede mig i den forbindelse lidt mønt til hjælp til køb af en ny cykel. Den gamle er i stykker og så har den bare integreret en dårlig karma over årene.. (kan løfte sløret for at en masse styrt er indblandet)..
Nå tilbage til den nye cykel.. Jeg har kigget lidt på forskellige cykler for at finde frem til hvad det er for en cykel jeg skal købe mig.. Og så er der jo flere kategorier:
– sporty udgave, så som city eller mountain bike
– klassisk udgave, meget simpel
– retro udgave, gammeldags look

Nu er det så at jeg kan grine lidt af mig selv!.. Og hør her hvorfor:
– sporty udgave: har altid gerne villet have en rigtig god mountain bike med, som jeg kalder det, støddæmpere på, så jeg kan køre i skove og lidt vildere terræn. Men helt ærlig, så er jeg bare ikke der mere i mit liv. Samtidig kan jeg godt lide de mere robuste cykler, for jeg synes de passer bedre til mit temperament, og den måde jeg ser mig selv på.

– klassisk udgave: synes mange af dem er rigtig fine, men samtidig røv kedelige og lidt for ‘pæne’. De viser ikke så meget om den der cykler på den synes jeg.

– retro udgave: jeg synes der er rigtig mange skønne kvinder som kan beherske en sådan cykel med cykelkurv foran og en bred sadel, men helt ærlig – kan bare overhovedet ikke se mig selv på sådan en cykel. Alt for konet og sat og for lidt spræl i den.
dame 213 sort 3gear

Kors hvor ligger jeg mange mærkelige tanker og billeder på de her cykler.. Helt ærligt!..

Men er jeg så nået frem til en beslutning?

Nej ikke rigtig.. Ikke andet end jeg tror at jeg skal ud til nogle cykelhandlere og lure lidt og se hvad der tiltrækker mig.. :0) Hvis jeg skulle oddse på min køb, ville jeg putte 5 kr på en city bike.. tror jeg.. :0)

Hvilken cykel kan du anbefale?

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2010. Bogmærk permalinket.

Et svar til Utroligt hvad man ligger i en cykel!

  1. Puk Degnegaard siger:

    Kig hos Alex Cykler på Amagerfælledvej. De er MEGET søde – og de har udsalg lige nu…

    kh
    Puk

Skriv et svar

