Anerkendelses klodskasse

Det sidste stykke tid har flere af mine coaching sessioner refereret sig hen til at handle om anerkendelse fra andre mennesker i vores hverdag.. At have brug for det for at tro på det.. Altså have brug for anerkendelsesordene fra andre, for rigtigt at tro på dem..

For mig handler det om at vi giver vores power væk til et andet menneske. Op til dem om de vil give os den tilbage eller ej. Og vores selvværd afhænger af outcomed.

Jeg ser det som sådan en klodskasse som vi har inde i vores mave. I den klodskasse ligger nogle egenskaber som vi ønsker at agere som udadtil.
Når vi møder andre, så giver vi rent faktisk den kasse med de ord til det andet menneske, og beder dem holde kassen. Have ejerskabet over kassen.

Mit ønske er at få så mange som muligt til at holde klodskassen inde i maven, eje egenskaberne, og ikke give den væk.

For mig hed ordene power, autentisitet og kompetent. De ord havde jeg brug for at høre for at tro på dem.. Indtil den dag hvor en fantastisk kvinde arbejdede med mig og min føromtalte klodskasse..

Har du en anerkendelses klodskasse? Hvilke ord ligger i den?

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2010. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

