Selvfed feedback

I har hørt så meget om en masse tanker og udfordringer jeg har haft på det seneste.. Og i dag kan jeg bare mærke at i også skal have lov at høre mig være stolt af mig selv og mine kompetencer..

Selvfed? Absolut.. For meget? Helt sikkert for nogen.. Gør jeg det alligevel? Ohh yes..

I dag har jeg afholdt workshop for marketing afdelingen hos Sony Nordic. Et team  kun bestående af kvinder, som dagligt har kontakt KUN til mænd.. Og de kontaktede mig fordi de er dybt frustrerede over den manglende tilbage respons på kommunikation med mændende i hver deres team. (Kvinderne sidder spredt i hele norden, 1 sidder i Norge, 1 i Sverige, 1 i Finland og 2 i Danmark) Så mange af dem har et hovedsprog, men også et arbejdssprog, engelsk, som de bruger dagligt.

Jeg valgte til i dag at markere forskelligheden mellem den feminine og maskuline væremåde og kommunikation, og lade det være et tema. Og hallo det virkede bare helt perfekt! Jeg havde forberedt flere øvelser hvor de skulle identificere feminint og maskulint sprog, og selv skrive en lille notits om en tidligere leder, hvor den ene udgave skulle være med feminint sprog og værdi, og den anden maskulint sprog og værdi.
For at toppe den opgave, så sendte jeg dem ud i huset for at finde EN MAND og læse om 2 ledere, og bede ham vælge hvilken leder han ville have… De fik ikke at vide at det var den samme leder de havde skrevet om..
 ALLE valgte den maskuline!!
Den ide med at sende dem ud på en så græsneoverskridende opgave, kom til mig under workshoppen, og jeg må altså simpelthen rose mig selv for i den grad at turde følge min intuition endnu engang, og lytte til de ideer der kommer.. Ikke altid at følge manus for dagen..

Det var en dag med masser af ærlighed, grinen og inspiration og jeg føler mig i den grad opløftet af den anerkendende nikken der var hele dagen.. Kender du det? Når man står og fortæller om noget som interesserer en dybt, og man så kan se der bliver nikket og smilet fra alle.. FANTASTISK!

Så for at slutte mit selvfede indlæg med manér, så får du her feedbacken fra en af kvinderne (har lyst til at skrive dem allesammen, men jeg styrer mig…)

What did you learn from participating in the workshop:
“I learned why I do as I do as a woman, and why some things doesn’t work with men. I am so inspired, and just by doing the excercises about feminine and masculine wording and thinking, I now feel motivatied to go back and execute all my new knowlegde. It was so specific thought to me that I can use it as a manual from now on”.

Would you recommend other to have this workshop with Miriam? And why?
“YES! I think that every single company in this world would learn a lot about communication between men and women, and how to execute the right communication to get better results by understanding each other better. Knowing what works”.
Because Miriam is so skilled, inspiring, I felt I was in safe hands with you, and your honesty. Thank you for sharing – you are a rolemodel”.

Er det ikke okay at tage det ind og være lidt selvfed så??

Hvad ville du være selvfed om i dag??

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2010. Bogmærk permalinket.

2 svar til Selvfed feedback

  1. Flemming siger:

    Sådan Miriam
    Well done

  2. Louise siger:

    Hej Mariam, det er godt gået. Klap klap.
    Jeg holdt selv en workshop i forgårs for 15 danske au-pair piger om hverdagen på godt og ondt i Bruxelles. Og de der genkendende nik og smil salen rundt, dem fik jeg også. Det er det hele værd🙂.

    Kh Louise

Skriv et svar

