Venner og bekendte..

hmm.. hvornår går man fra at være en bekendt til at være en ven, og hvornår går man fra at være en ven til at være en bekendt??

Helt ærligt..??

Jeg har været en tur nede af sandhedens vej i dag – og kigget min telefonbog og venne væg igennem.. Og det krævede, kunne jeg mærke, at jeg fik defineret hvornår man er ven og hvornår man er bekendt.. Reelt set har jeg faktisk ikke ret mange venner..! Det gav mig ret hurtigt en følelse af ensomhed.. virkelig.. og den gjorde lidt nas.. av.

Til gengæld indså jeg ret hurtigt at jeg har har et KÆMPE bekendtskab..

Jeg læste et indlæg fra Lykke Rix’s blog: http://blog.lykkerix.dk/2010/03/01/social-virus/ hvor Lykke skriver at for at skabe de her sociale relationer, må man arbejde for det.. og putte noget energi i det.

Det er jeg bestemt klar til.. :0)

Min tanke er nu at jeg faktisk måske skal sige farvel til nogle af de venskaber jeg troede var dybere end de er..

Og så har jeg fundet nogle personer som jeg godt kunne tænke mig at gøre til venner / betroende venner, så min tanke er lige nu at jeg vil prøve at gøre nogle aktive tiltag for at få det op at køre..

Jeg vil gerne have flere venner op på venne væggen, og nu hvor jeg er igang med at øve mig i at dele, være sårbar og lukke op, så tænker jeg at den proces hænger meget godt sammen..

Hvad tænker du?

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2010. Bogmærk permalinket.

Et svar til Venner og bekendte..

  1. camillamoerk siger:

    Jeg tænker, at jeg er glad for at være en af dine nye venner. Regner jeg da med. Og glad for at du er en af mine. Jeg har også sorteret gennem de sidste år, og ja, det gør naller ind imellem – ofte dog kun kort. For gamle venner sorteres jo fra af en årsag, ikk?
    Kram. C

Skriv et svar

