Udfordringer..

Min mening er jo at dele både de gode ting med jer og også de udfordringer jeg møder..

I dag er den en udfordring jeg har på sinde.. faktisk 2..

1. Jeg har en dag med lav energi – virkelig lav energi. Og orker ingenting men har alligevel lyst til tusinde ting. Kan mærke at hver gang jeg er ved at tage tilløb til at gøre noget vildt, så bliver min krop endnu mere tung..
Den fortæller mig helt sikkert at den har brug for at hive energi ind – og dens frygt er at jeg også denne dag skal ud og give energi fra mig.. :0)
Så jeg har bestemt mig for at være i min egen kærlighed i dag – lyder måske flippet – men helt ærligt hvor tit er det at vi husker at anerkende os selv for alt det gode vi gør og er – modsat at banke os selv i hovedet for at være træt?
Det har jeg ihvertfald gjort det meste af mit liv – så i dag er i den grad en test på om jeg kan holde løftet om at være min egen bedste ven.. og det ER jeg.. Jeg kan godt lide Miriam og synes hun er sej og dejlig og hun fortjener at turde være passiv.. Det har hun nemlig aldrig været god til, så det hylder jeg i dag sammen med hende.. (citat: stemmen af min egen bedste ven)

2. Jeg har i flere år haft en ‘venne væg’ – betydende at jeg har en væg hvor jeg hænger billeder op af mine venner..
For nyligt har jeg virkelig tænkt over hvem de venner er og hvordan de er mine venner.. og om de stadigvæk skal hænge der allesammen, og om nogle nye skal tilføjes..
Det er en sund øvelse at gøre en gang imellem, som også kan skabe øv-tanker.. hvorfor dit og hvorfor dat..
For mig er det vigtigt at dem der hænger der, er mennesker jeg ville ringe til i en sårbar situation, som kan rumme mig i den situation, men også mennesker som  lader mig være en del af deres liv.. på den ene eller anden måde..
Det er også venner som skal kunne rumme den anti-jantelovs pige jeg er og juble over mine succes’er sammen med mig.. Uden at skulle ‘jante’ mig på plads..
Jeg har lavet en ønske væg – klar til min kommende lejlighed – og hold op jeg glæder mig til at investere tid og kærlighed til de mennesker i de billedrammer..
For ærligt talt – så koster det tid og energi at opretholde et venskab – og jeg vil rigtig gerne bruge mere af min tid på netop det.. For jeg er IKKE superwoman – jeg er Miriam der gerne vil dele mere med sine venner.. Fordi ‘thats what friends are for’..

En eftertænksom pige der skriver i dag, og hun er mere end velkommen til at skrive igen en anden dag..

Hvad tænker du over i disse dage?

Tanker Miriam

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

