Vision board

Jeg har bestemt mig for at dagen i dag, fra nu af, skal stå i selv forkælelsens tegn.. (godt nok skal der vaskes tøj og meget andet.. men sig det ikke til nogen…)
Selvforkælelse forstået på den måde, at JEG fokusere på hvad MIT 2010 skal indeholde.. Hvad JEG gerne vil have det skal indeholde..
En af de øvelser jeg vil lave med mig selv i dag, samtidig med lidt godt musik i baggrunden og en god stor kop lakrids the ved siden af mig, er et vision board..
Et vision board er et stort stykke pap eller et stykke papir, fuld af billeder og ord som dit år skal indeholde. Det som dit fokus vil være på..

Øvelsen:

  1. find papir, saks, lim eller tape, et ur og en bunke gamel aviser og blade. Endda gamle reklamer kan bruges.
  2. sæt uret til 20 eller 30 min.
  3. tag bunken af materiale og riv det ud som umiddelbart inspirerer dig, eller fanger dig. UDEN AT TÆNKE FOR MEGET OVER DET. Billeder, ord, farver, symboler osv..Lig det i en bunke, og bare fortsæt og bliv ved til tiden er gået..
  4. Når uret ringer, så tag din bunke og brug al den tid du har lyst til, til at sammensætte dit visionboard. Sæt dine udklip på som du ønsker og som inspirerer dig.
  5. Når du er færdig, så betragt dit visionboard, og svar på de næste spørgsmål:
  6. Hvilke temaer ser du på dit visionboard? Altså kan du dele det op i kategorier. Er der noget der overrasker dig? Noget som du ikke havde set komme. Hvilke 3 værdier, budskaber eller resultater kan du aflæse fra dit visionboard? Hvordan kan du skabe fokus på dem hver dag i 2010? Og hvor skal dit visionboard hænge for at påminde dig og støtte dig i dine øsnker for 2010? Hvem kan du sige det højt til, hvad du vil i 2010? Hvem kan du fortælle om dit visionboard.

Rigtig god fornøjelse – og nyd dit 2010!

P.S. Jeg skal nok tage et billede og vise det her på bloggen senere..

Om Miriam

Mastercoach Miriam Haaning, med speciale i mentorforløb for iværksættere og ledere.
Dette indlæg blev udgivet i Min egen bedste ven - 2010. Bogmærk permalinket.

2 svar til Vision board

  1. Anne Hummel siger:

    Tak for at minde mig om denne øvelse… havde helt glemt begrebet “visionboard”… Må straks igang med at lave mit eget 😉

    ~ Anne.

Skriv en kommentar